אודות ברק רוזן

ברק רוזן הוא איש עסקים ישראלי, יזם, מייסד ובעלים של קנדה-ישראל וקבוצת ישראל-קנדה, חברת הנדל"ן היזמית הצומחת ביותר בישראל. הוא גם הבעלים של תיקון עולם-קנביט, הפועלת בחקר קנאביס רפואי וקנאביס.

ברק רוזן

תחילת הדרך

רוזן החל את דרכו בתחום הנדל"ן עם חבר ילדותו ושותפו לעסקים, אסף טוכמאייר, הבעלים המשותף של ישראל קנדה וקנדה ישראל. יחד הם פתחו משרד תיווך בשם "פנטהאוז נדל"ן" ב-1995, שהתרחב במהירות עד שהעסיק למעלה מעשרה מתווכים במשרה מלאה.

ב-1998 הם הפנו את עיניהם לטורונטו, קנדה, שם הם ביססו את עצמם כחלוצי נדל"ן. רוזן וטוכמאייר רכשו מבנים, ביצעו שיפוץ נרחב בדירות ומכרו אותם ברווחים נאים. מהלך זה היה מקור השם קנדה-ישראל, החברה הפרטית של שני היזמים.

הנפקה לציבור

ב-2006 רכשו רוזן וטוכמאייר חברה ציבורית ושינו את שמה ל- Pangaea נדל"ן. באמצעות החברה החדשה הם גייסו הון למיזמים חדשים. במהלך העשור השני שינתה Pangaea נדל"ן את שמה ל"ישראל-קנדה" ונסחרה בבורסה בתל אביב. מאז היא עוסקת בבניית מגדלי יוקרה ומשרדים רבי קומות.

במהלך השנים האחרונות, ישראל קנדה התרחבה באופן אקספוננציאלי. החברה נסחרת כיום לפי שווי של 6.2 מיליארד שקל לאחר עלייה של 226%, 22% ו-111% ב-2019, 2020 ו-2021 בהתאמה.

פרויקטים

חסות מועדון הכדורגל מכבי תל אביב

בשנת 2021 חתמה ישראל קנדה על חוזה לשלוש שנים כדי להפוך לספונסר הראשי של מכבי תל אביב.

ישראל קנדה מלונות

בנוסף לנדל"ן המגורים והמסחרי, ישראל קנדה, בראשות ברק רוזן, יצרה סינרגיה בין נדל"ן המגורים והמסחרי לתחום המלונות בו החלה ליטול חלק משמעותי הבאים לידי ביטוי במספר פרויקטים מרכזיים. לקראת 2021 צפויה ישראל קנדה מלונות לנהל כ-1,350 חדרים בתשעה בתי מלון אחרי שנת פעילות אחת

מלון Play מידטאון בת"א

מלון לאנשי עסקים המציג קונספט חדשני ומציע תרבות אירוח המאפשרת אינטראקציה חווייתית ותקשורת בין אישית אמיתית

מלון גלי כנרת

ישראל קנדה משקיעה כ- 20 מיליון שקלים בשיפוץ המלון, במטרה להפוך אותו למלון יוקרה. המלון יהווה את חוד החנית הצפונית של "ישראל קנדה מלונות"

מלון לייקהאוס כנרת

הינו פנינה הממוקמת על שפת הכנרת, בשטח פתוח וירוק המשתרע על פני 220 דונם עם נוף עוצר נשימה. במלון 250 חדרים אשר בעיצובם הושקעה מחשבה רבה על מנת להעניק חווית אירוח איכותית, מודרנית ונוחות מרבית

בסוף 2019 סיכמה ישראל קנדה על ניהול של מלון סוליי באילת וחכירתו ל-20 השנים הבאות, בעסקה המוערכת ב-24 מיליון שקלים. פרויקטים נוספים בתחום המלונאות הם כפר הנופש נופי גונן ומלון הרלינגטון באשקלון. כצעד נוסף לביסוס מעמדה כשחקן משמעותי בעולם המלונאות, "ישראל קנדה מלונות" הודיעה ב- 2020 על רכישת רשת מלונות טמרס בסכום של כ-155 מיליון ש"ח.

תחום הקנאביס

במקביל לפעילותו בענף הנדל"ן, נכנס רוזן לתחום הקנאביס הרפואי כאשר בשנת 2019 השלים, עם קבוצת משקיעים בראשותו, את ההשתלטות על 'קנביט', חברה העוסקת במחקר קליני של קנאביס ופיתוח תעשיית הקנאביס בישראל.

בהמשך רכשה קנביט את 'תיקון עולם', חברת הקנאביס הרפואי המובילה בישראל, תמורת 140 מיליון שקל. Cannbit בחרה בתיקון עולם בזכות הידע והמומחיות שלה בקנאביס רפואי. החברה פיתחה יותר מ-42 זנים עטורי פרסים, ארבעה IPS מורשים וביצעה 35 מחקרים קליניים ופרה-קליניים שנערכו בשיתוף רופאים, בתי חולים ואוניברסיטאות מובילות בישראל. תיקון עולם-קנביט גייסה 191 מיליון שקל בהנפקת מניות לציבור.

בשנת 2021 חתמו טבע ישראל ותיקון עולם-קנביט על הסכם שיתוף פעולה בלעדי והדדי. תיקון עולם-קנביט תייצר מספר מוצרי קנאביס רפואי, הניתנים כשמנים עשירים ב-THC ו-CBD, עבור טבע ישראל ובהמשך עבור טבע אוקראינה.

טכנולוגיה והיי-טק

בשנת 2021 הקימה ישראל קנדה את ישראל קנדה טק השקעות, המשקיעה בתאגידים ובסטארטאפים הפועלים בחדשנות עם זיקה לנדל"ן, לרבות פרופטק, קונסטרוקטק ואנרגיה מתחדשת בכל שלבי ההשקעה. ICT מסייעת לסטרטאפים בתהליכי ההקמה וההתרחבות שלהם, מ-POV ו-POC באתרים רבים – דרך קשרים עם שותפים גלובליים.

כפי שדווח בתקשורת הישראלית, לקבוצת ישראל קנדה יש ​​תוכנית שאפתנית לשלב את פעילות הפרופ-טק החדשנית שלה בפרויקט משולש הבורסה ברמת גן שהיא מקימה. העיר האנכית הראשונה בישראל – תכלול מתחם עם 40,000 מבקרים ביום, שיתנשא לגובה של 450 מטר, עם פארק של 4,000 מ"ר על הגג, 10 אלף מ"ר של שטחי מסחר ובתי מלון ועוד 800 דירות.

יצירת קשר

למידע נוסף השאירו פרטים

ישראל קנדה